Leergang Operationeel Marketeer
In deze leergang gaat u een operationeel marketingplan schrijven voor uw organisatie. Aan bod komen de theorieën uit de modules:
-
- Marketing,
- Online Marketing,
- Communicatie
- Sales.
We gaan hier uit van uw praktijksituatie en schrijven het marketingplan passend voor de door u geselecteerde organisatie. Hierbij komen de verschillende theorieën op logische wijze aan bod. Geen rijtjes van theorie leren, maar de theorie benutten om op verantwoorde wijze een marketingplan te schrijven
Het is dan ook wenselijk dat u een passende werkplek of stageplek heeft tijdens de opleiding. Of bij een bekend bedrijf kunt meekijken.
Na afronding van deze leergang kunt u deze afsluiten met een praktijkopdracht waarin u laat zien de praktijk van (online)marketing te beheersen. Hierbij benut u kennis uit de (online)marketing, communicatie en sales. Sluit u de leergang niet af met een eindopdracht, maar bent u wel bij de lessen aanwezig, dan ontvangt u een certificaat van deelname
U presenteert uw actieplan aan leden van uw organisatie en aan de examinator van IVMO. Beiden geven u feedback op praktische toepasbaarheid en juist theoriegebruik.
Bij voldoende beoordeling ontvangt u van IVMO het certificaat Leergang Operationeel Marketeer.
De leergang duurt ca. 10 maanden en bestaat uit:
- 6 praktijkdagen waarin u de praktische toepassingen van de theorieën oefent
- 36 Online lessen waarin de Marketing-, Sales- en Communicatie theorieën worden uitgelegd
- 2 praktijkdagen waar u uw actieplan bespreekt en er feedback op ontvangt
- Het examen doet u op locatie IVMO of bij het bedrijf waarvoor u uw plan heeft geschreven